Stackars Diezel!

I tisdags var vi på Agility kurs igen. Det är jätte kul och Diezel verkar gilla det jätte mycket, han är så duktig.
Vi blev uppdelade i olika grupper så alla inte tränar på ett och samma hinder jag och Diezel hamnade med Linn o Oliver, det funkade jätte bra.
När jag hade tagit av Diezel halsband och koppel och vi började träna på hindret så kommer från ingenstans en super ettrig liten border terrier och flyger på Diezel, vi blev så chockade att vi fattade inte först, men sen när det slog mig så röt jag till skarpt ett NEJ! och då la sig Diezel och var jätte duktig men tror du inte att Borderterriern hoppar på honom igen grrr!!
Det enda jag kunde tänka var att - tur för dig att Diezel är så snäll annars hade det nog varit slarvsylta av dig!
Ägaren till hunden fick inte tag på honom, jag lyckades sparka undan honom och hon kunde ta honom.
Diezel klarade sig utan men, som tur var, jag fick ett bett i fingret men det var inte så farligt.
Efter detta otäcka var jag tvungen att göra något jätte kul med Diezel så att han inte skulle lägga det på minnet, så vi hoppade lite hinder och sprang i tunneln. Sen gick  vi upp och tvättade fingret.

Detta är en Borderterrier för er som inte vet.
Tyckte faktiskt lite synd om ägaren till hunden, hon blev ju lika chockad som mig. Hon kom sen fram och frågade hur det gick, kan inte vara roligt för henne heller.

Så kallar dom staffar för farliga kamphundar, hmm dom skulle bara veta. Diezel hade kunnat om han velat men han gjorde inget, det är mattes duktiga hund det :)

Efter pausen när vi skulle gå ut igen så började vi så smått träna på slalom, han är så ivrig att lära sig och lär sig väldigt snabbt, det funkade hur bra som helst :)

Läxa tills nästa gång vi ska träna target, KUL!!
 
Så här ska det gå till fast med båda framtassarna på target, sen ska han stå still i 5 sek.
Senare använder man den i Agilityn efter och före hinder, så dom inte hoppar ifrån stegen tex, utan går ända ner.
Spännande!

Hej svejs
/Stolt matte

Kommentarer
Postat av: marie

uschamejj..otäckt när hundar bråkar..=( tur att din pöjk va så duktig! =)

2009-08-27 @ 08:16:54
URL: http://majjes.blogg.se/
Postat av: Lisa

meeen, stackarn! Å va pinsamt för ägaren till den andra hunden! Snart måndag och som vanligt igen ;) pussss

2009-08-27 @ 23:33:58
Postat av: Cissi, dennis och alla hundarna

FY säger jag bara.. kul att höra att dina hundar är sååå duktiga och underbara :D



kram från oss

2009-08-30 @ 17:21:54
URL: http://pam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0