Dogs 4 all

I lördags befann vi oss alltså i Norge på deras stora hundutställning, och det gick inte alls bra för oss :(

Moa fick en 2:a pga att hon rörde sig dåligt, hon gick passgång....

kritik.
very strong black brindle bitch, well of bone strong head & expr, straight in fore (ser inte vad det står) & spring of rib, cond. could be better, mov poor, and hence marking down due to move.

Den sista meningen kollade jag upp och översatte till, rör sig dåligt och pga av det betygsätts hon inte högre.

Sen funderar jag på om dom menar att cond could be better.... eller? varför en punkt efter cond? Så ifall känns det lite tokigt eftersom vi simmar två dagar i veckan och hon får mycket träning hmmm.

Jaja så kan det bli ibland, tråkigt tråkigt!!! Vi får bita ihop och komma igen.


Cevin och Moa står och väntar...


Nu var det äntligen vår tur att kliva in i ringen men det blev ju väldigt kort varigt.. :(


Hej svejs!!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Kan cond. stå för kondition? (Alltså, jag bara gissar)



Bättre lycka nästa gång. För du har världens vackraste hundar ;)



Kramar

2009-11-30 @ 19:54:01
Postat av: Maria

Hejsan, sitter och läser igenom bloggen. Trist när man åkt så långt ochsågår det inge bra :-(

Cond. är kondition, ibland när man har vältränade hundar som är vad ska jag säga "fasta" i hullet och inte blir så där hemskt deffade som vissa kan bli så kan domaren missuppfatta situationen. Det har hänt mig några gånger med min Vera när hon varit i TOPP kondition, när hon är i sämre kondition händer det aldrig. Brukar tänka är vissa tikar blir lite som Anja P, rejäla när dom är i toppkond.

Bättre lycka nästa gång, och sommaren var ju toppen för er!

nu ska jag läsa vidare

kram maria

2009-12-17 @ 19:01:04
URL: http://www.garpenborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0