Snö snö så kom det ännu mer snö...

Oki vart ska jag börja? I Lördags åkte vi till sthlm för att göra MH på söndagen, vi stannade till hos mosterMia och hälsade på innan vi åkte vidare till Jenny med familj.

Vi hade en jätte trevlig lördagkväll med öl och väldigt god mat :) mycket hundprat blev det :) kul det :)

Efter vi kom in från kvällkissen med hundarna och tänkte att vi skulle hoppa i säng eftersom vi skulle upp halv sex  dagen efter, hade Jimmie fått ett sms av Veronica som hade hand om MH testet, att det skulle bli inställt! AAAA men va f....nnn åkt så långt för att få göra Mh tillsammans med Diezels syskon och mamma så ställer dom in det 10 timmar innan det ska börja pga att det var för kallt??? Hallå det brukar vara kallt och snö i jan, feb... Det var -8 på söndagen, så det var inte överdrivet kallt heller. Värdelöst! anordnar man ett MH i jan så får man räkna med kyla och snö och herregud kunde dom inte ha tittat på vädret någon dag innan? Så hade vi inte behövt åka.

Men men som tur är så har jag mycke släkt i sthlm och Södertälje så vi passade på att hälsa på dom:)

Vi tog några bilder på bröderna bus också :)


(Bilden är hämtad från Rolles hemsida) Diezel tyckte inte alls att det var kul att stå brevid Rolle, därför hans konstiga hållning.


Diezel


Rolle

Två bröder som är till utseendet så olika, Rolle är två gånger större än Diezel.

 Igår var det måndag och dags för simmning igen, Diezel och husse är borta den här veckan någonstans uppe i norra värmland och gräver, så min kusin Cecilia och hennes staffe tik Thea är här och håller mig och Moa sällskap :)

Igår fick även Thea prova på att simma


Moa har börjat tycka om simmningen hon går i själv och nu simmar hon runt runt själv så jag behöver bara en lina :) mattes duktiga!


Thea blev alldeles skräckslagen först, men sen tror jag hon gillade det...


Jag lovar att hon sov gott i natt hon var så trött att hon vilade på rampen upp halva hunden i vattnet :)



I söndags efter vi kom hem från sthlm kom min mamma på besök med sin nya gullegris
Qvintåsgårdens Diamond Babe hon kommer att kallas för Ella


Åhh va söt och gooooo hon var :)


Hej svejs!!!


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Diggar Theas stil stenhårt asg

2010-02-02 @ 22:53:39
Postat av: Maria

Men OJ fasen vad tråkigt att dom ställde in, jag tänkte ju att det var ovanligt att arrangera ett MH mitt i vintern, men då tänkte man att dom ju säkert hade en lösning. Stackare som åkt i onödan!



Ärtan ska valpa vilken dag som helst, men är inte jätte tjock så vi får väl se vad som döljer sig därinne.



GRATTIS till Moas fina placering, förra året var det en Vera dotter som blev 4a bästa tik på mydog :-) så jag vet att det är en skoj plats att få i en sådan konkurrens



Kram Maria på G-borg

2010-02-04 @ 16:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0