Söndags spår med skottträning

Träffade Eva igår morse vid Sörmon intill jaktskyttebanan, vilket var väldigt bra eftersom älgjakten börjar idag så var det många där och sköt in bössorna. (Bättre sent än aldrig eller ;)

Så vi passade på att ta tillfället i akt, vi la en plats med skott, och det gick hur bra som helst, våra duktiga hundar! Moa var helt oberörd av skotten, känns skönt!


Fina lilla Rea börjar bli stor men hon är fortfarande som en liten valp i sinnet ;)


Här spårar Rea ett 24 timmar gammalt spår....


Jätte imponerande, helt otroligt vad en hund klarar.


Stolt matte till en duktig hund!


Dags för min och Moas tur


Vårt spår har bara legat i 1 timme dock...


Hon spårade jätte bra, så himla roligt, ibland kan jag tycka att hon vädrar för mycket, så jag ska prova med ett spår som har legat 5-6 timmar och se om honfår ner nosen lite.


Haha kul bild Moa lipar åt Eva ;)


Med Diezel spårar vi för skojs skull, inte siktet inställt på tävling, igår var det inte meningen att han skulle spåra men jag tycker så synd om honom om han inte skulle få det han älskar ju att få jobba med allt möjligt.


Sen avslutade Moa och Diezel med att springa några vändor i grusgropen..


å hej å hå, ganska jobbigt det här :)


Man blir trött efter en sådan här morgon, då kan det vara skönt att sova middag.

Idag hade jag tänkt åka ut och förbereda ett spår innan vi ska träffas och träna ikväll, så det får ligga ca 6 timmar, ska åka bort och kika först se om jag vågar ge mig ut i skogen nu... Det är det värsta med älgjakten, dom skjuter väl på allt möjligt nu...

Hej svejs!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack för en toppen förmiddag :) Hann ju inte se Diezel spåra, hur gick det?



Kram

2010-10-11 @ 16:57:52
Postat av: Maria W

Tack själv!

Om jag säger så här det gick inte så jätte bra och då är jag snäll ;) Men kul hade vi :) i allafall han.

Kram

2010-10-11 @ 19:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0