Träning på skutberget

Idag har vi varit på skutberget och tränat lydnad, vi var 5 st med mig och det var jätte trevligt.
Tränade lite platsliggning och några olika kontaktövningar samt inkallning.
Tre stycken tröttande när det började regna, men jag och Sarah stannade kvar.

Först tränade vi Sarah och Wilma, körde linförighet, dom har jätte fin kontakt :)
sen inkallning den var klockren!
sen visade jag Sarah hur hon kan börja träna ställande under gång.

Näst på tur Moa vi tränade linförighet, idag kändes det riktigt bra :) jag försökte koncentrera mig på att titta rakt fram istället för på henne och det gick hyfsat bra...
Sen läggande under gång, det var ett klockrent läggande första gången, sen avtog det lite andra och tredje men jag är nöjd ändå.

Sist men absolut inte minst Diezel, hans favorit är ställande under gång, han hoppar nästan fram för han är så förvantansfull, och stannar jätte snabbt när kommandot kommer.

Vi tog några nya bilder idag, medans vi tränade utställning. Moa kom ihåg hur man skulle stå. Får börja träna detta med Diezel igen, han ville bara sätta sig, men några gånger gick det bra :) Wilma behöver också träna på detta, hon tycker inte att det är kul.


Moa poserar framför kameran.


Full fokus på matte.


Kan ligga också.


Jätte duktig ställde upp henne utan koppel och hon stog lika fint kvar.


Sarah fick passa på att ta medans jag plockade omkring honom, han står ju i allafall :)


Snygging


Mattes lillpöjk börjar bli stor.


Wilma stod en gång i allafall, jätte fin tös!


Skönare att få ligga hur man vill :)


Åh hej vad det blåser i träden idag ha ha :) ser ut som hon fått ett stånd öra :)


Tack för en kul träningsdag alla!!!

Hej svejs!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Tack själv! Va super kul!!

Haha, de första bilderna blev ju jätte fina, sedan blir de roligare & roligare! Va jag skratta!!!



Vi hörs imorn

Natti kram från trötta oss

2009-05-10 @ 20:06:12
Postat av: Maria J

Ha ha ja stånd örat var lite roligt :)

2009-05-10 @ 20:10:05
URL: http://alskadestaffar.blogg.se/
Postat av: Malla

Hej

Vilka fina bilder på vovvarna, ena riktiga fotomodeller tycker jag! Var in på limmosidan oxå:)

Jätte fin sida, all lycka till med den till er familjen Westh;)

Kram

2009-05-13 @ 12:35:35
Postat av: Marieh

Å vilka fina hundar du har!

2009-06-07 @ 23:05:55
URL: http://marieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0