Stor dag för Diezel!

Idag har det hänt mycket nytt i Diezels liv, han var med matte på jobbet för första gången. det gick hmm ganska bra, fick bråka med honom lite innan han förstod att han skulle ligga kvar på lagret när jag gick ut och tog hand om kunder. En gång kom han ut i butiken men som tur var så hann han inte så långt förns jag upptäckte honom puh...

sen efter jobbet var det dags för Agility kurs, jätte KUL!!!!
Diezel var jätte duktig, vi tränads cirkelövningar och ett hinder och en tunnel, jag tränade med att ha honom på höger sida eftersom han är intränad på vänster och i början var det lite konstigt men det gick det också.
Han tyckte att det var jätte kul att hoppa och springa i tunneln, tror att detta kan vara en gren för oss :) vi får se, nu i veckan ska vi träna på cirkelövningar varje dag :)

Godnatt och sov gott!!!!

Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Haha, ja, jag reagerade när du sa din hunds namn! "Diezel" + "Fru Westh" + "staffe" = tjejen vars blogg jag kommenterade på! :) Hann dock inte säga något igår, för det var ju så mycket annat att tänka på!

Det var jätteroligt igår tycker jag! Dagmar verkligen älskar hindren och tunnlarna! Dock måste jag säga att det var oerhört dryyyygt när vi satt inomhus. jag kanske är negativ och osocial, men jag går på kurs för att lära mig agility inte för att få veta allt om resterande kursdeltagare. Det blir ju ändå så att man pratar med varandra under kurserna, så man behöver inte ha en presentation på en timme.. :) Men när vi väl kom ut på planen så var det superkul! Hoppas det blir mer praktik och mindre prat i fortsättningen bara.

Det vore superskoj att ha några att träna med tycker jag! Jag och Emma (hon som inte var med igår) brukar åka ut till klubben på onsdagarna, men vi brukar känna oss lite utanför, så det vore superkul om fler hänger på oss! Tror du det kan funka för er?

2009-08-19 @ 08:58:04
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0