Nöjd med livet!

Hemma efter en helg i sthlm då, och det är så skönt att komma hem :) Jag och Henrik är ena riktiga hemmagrisar.
Hundarna och husse blev så lyckliga när matte kom hem :) och det blev jag med, borta bra men hemma bäst!
Jag blev rejält överraskad hemma har maken i smyg gjort färdigt gräsmattan och huset på utsidan, jag är världens lyckligaste!

Nu då till tankarna som far runt på morgonen.

Många gånger har jag funderat över om nästa hund ska bli en hund av bruksras en malle, schäfer... kanske?? Men en gång staffe alltid staffe, jag kommer nog aldrig vilja ha en annan hundras, dom här små grisarna är ju helt underbara, man blir  ju rejält bortskämd med dom!
Dom är nöjda med allt, tränar vi så ger dom allt (klart att vi får kämpa lite mer en dom som har brukshundar) vi kommer kanske inte komma lika långt som andra med andra raser men jag tycker att det är så viktigt allt det där andra också, är vi hemma så vilar vi eller leker, dom är med på allt och finner sig i alla olika situationer, måste dom vara ensamma en stund så funkar det också, aldrig skäller dom eller beter sig dumt, dom lever med oss som två i familjen hänger med på allt. Har aldrig någonsin upplevt att det är jobbigt att ha hund, under mina år med staffar. Vilket jag lätt kan känna när man ser irriga hundar som inte orkar varva ner eller skäller, så igentligen så borde det bara finnas staffar ;)
Alla kanske inte tycker som mig, men då är jag helt säker på att ni aldrig har ägt en staff ;P









Hej svejs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0