Jag har underskattat klickerträning!

Igår när vi var iväg på Diezels kurs så visade Gun lite hur man kan träna med klicker det såg jätte roligt ut. jag har en klicker liggandes hemma som jag aldrig har provat och nu tänkte jag göra ett försök.

Tränade med Moa hemma idag, först klickade jag in henne, hon fattade snabbt.
Sen satte jag en postit lapp på golvet och väntade ut henne, hon provade med allt möjligt, tillslut tittade hon på lappen då klickade jag och hon fick godis, kort därefter gick hon fram och nosade på den klick och godis. Sen fattade hon gallopen och klarade det t.o.m. när jag satte den på kylskåpet. Det var jätte kul. Moa viftade på svansen hela tiden.
Jag tror att du kan lära din hund vad som helst med en klicker, med lite tålamod och en hund som bjuder på en massa olika betenden.


Diezel sitter och väntar på at få börja träna.


Wilma likaså


Ligg kvar





Efter att man varit så duktig blir det kul lek som belöning.


Kontaktövning


Tränar på hopp över hinder, det tycker Diezel är riktigt kul.

Idag är Moa sig själv igen, hon var dåsig och konstig hela dagen igår efter att hon varit sövd.

Hej svejs!!

Kommentarer
Postat av: marie

va duktig du är=)

2009-04-07 @ 12:56:38
URL: http://majjes.blogg.se/
Postat av: Emelie

Yesjag bor i Karlskoga nuförtiden.. :D

men ibland längtar jag hem till torsby..

jobbar på nöjesbutiken & även på Carlings inne i marieberg/örebro!

2009-04-08 @ 10:51:54
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: cissi

det var ju inte att för länge sen jag såg diezel men jag tycker han har blivit stor :D fin är han!

2009-04-08 @ 16:13:23
URL: http://siaan.blogg.se/
Postat av: Jill

tycker det är så kul att läsa din blogg.

Är inne och kikar så fort jag hinner.

Har skaffat mig en jag också så jag har länkat dig. Hoppas det går bra?



Gå gärna in och kika



www.jillsaans.blogg.se

2009-04-08 @ 22:37:10
Postat av: Jill

Hej Maria!

Tycker det är jätte skoj att läsa din blogg.

Är inne och kikar så fort jag hinner :)

Har skaffat mig blogg nu också så jag har länkat dig. Hoppas det går bra?

Gå gärna in och kika!



Ha det gött!



//Jill & The bullies

2009-04-08 @ 22:40:01
URL: http://jillsaans.blogg.se/
Postat av: Jill

oops råkade visst skicka två inlägg :)

2009-04-08 @ 22:41:59
Postat av: Anonym

www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se



Hej! Hur är det?



www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se

2009-04-08 @ 22:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0