Röntgen resultat.

Idag har Moas röntgen resultat kommit.

HD grad C
ED 1

Anteckningar:
HD: A vänster / C höger
AD=ED: Lindriga benpålagringar vänster / utan anmärkning höger

Jag varken jublar eller gråter, klart jag skulle vilja att hon var helt fri röntgad men jag hade inte väntat mig det riktigt, en magkänsla bara. Och sen har hennes pappa C höfter.

Man avlar på staffar med C höfter men då skall man använda (tycker jag) motsatt kön med A höfter.  Sen finns det såklart många som inte tycker att det är ok att avla på c höfter också.

Hej svejs!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Jaha, dessa hundar. Men det viktigaste är att Moa inte snedbelastar p.g.a det ojämna resultatet. Fortsätt att träna så allsidigt som ni gjort hittills. Du är fantastisk med dina hundar :)

Kram

2009-04-16 @ 07:48:30
Postat av: Maria J

Ja jag ska prata med Jörgen när jag ska dit får vi höra vad han säger.

Va gullig du är Eva!!

Kram

2009-04-16 @ 09:27:59
URL: http://alskadestaffar.blogg.se/
Postat av: Jill

Hej hopp :)

Ja det är jätte kul med kurs. Både jag och Riki lär oss massor :)

Jag och Chal bor i östmark,så jag går på brukshundklubben i Torsby.



Hmm ja Zelda har D vänster höft & C höger.

Och lindriga benpålagringar på armbågar.



Jätte tråkigt verkligen men jag trodde inte det skulle visa sig så snabbt. Fast nu har hon inte haltat nått på flera dagar så det kanske inte alls beror på det. Har INGEN aning. Men ska försöka få ner henne 2 kg nu. Gick upp direkt vi kastrerade henne. Så jag får göra ett försök med det :)



Kram från oss!

2009-04-16 @ 10:43:41
URL: http://jillsaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0