Spårkväll

Igår kväll tog jag och Sarah med oss hundarna och åkte ut till Skattkärr för att spåra.

Vi gjorde två ganska korta spår åt dom var, under tiden vi väntade tog vi en promenad och lite fika.


Wilma var först ut, hon spårade jätte bra


Sen hittade hon leksaken, oj va kul det var att få leka med matte


Sötnosen


Sen var det Diezels tur, han tycker det är jätte kul, han började spåra direkt vi tog han från bilen.


Första spåret var han alldeles för het, han spårade bra i början sen tappade han det och då visste han inte vad han skulle ta sig till, pep lite och försökte verkligen, jag hjälpte honom lite genom att ta ett steg i rätt riktning, då kom han på det igen


Och hittade den roliga leksaken, han kampar med den som bara den, men det är jätte tråkigt att behöva släppa den när matte säger till.
Andra spåret med Diezel gick klockrent han spårade jätte bra!!!


Sist men inte minst Moa, när det väl var hennes tur var hon så uppspelt så när matte tittade bort och sedan tillbaka ja då var hon borta (hon har aldrig sprungit iväg förut) men hon kom snart tillbaka, jag tror att hon hade varit och kollat upp där vi hade spårat med Wilma.


Moa spårade jätte bra bägge gångerna, första spåret gick över en liten traktorväg och jag trodde att det skulle bli krångligt för henne, men hon grejade det galant



Sen var det nog tre trötta hundar i går kväll, i allafall här på Våxnäsgatan.

Efter att jag kommit hem från skogen satte jag mig ner och kände att det var något som kröp på armen, gissa vad, en FÄSTING!!!!! Uhh va äckliga dom är! Sen inbillar man sig att det kryper överallt. Idag ska jag till apoteket för att köpa fästingmedel till hundarna.

Vad använder ni för fästingmedel???

Hej svejs!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag hade Scalibor (halsband) på Floh för det är enkelt att ta av när hon simmade. Och det är så starkt att Sune inte behövde något fästingmedel alls. Jag vet andra som oxå bara köper ett halsband till flera hundar och så får hundarna ha det varannan vecka. Och till er som tycker det är otäckt med starka fästinghalsband: hellre det än sjukdomar som borelia m.m. Det är riktigt riktigt jobbiga sjukdommar.



Krama vovvarna

2009-04-24 @ 14:55:54
Postat av: Linn

åhhh, härliga bilder! Har själv en eng. staffe!

2009-05-01 @ 22:23:24
URL: http://metrobloggen.se/meandmydays

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0