Kurs i ridhus

Moa fick följa med till jobbet igår så vi skulle hinna till kursen i tid, hon är så himla snäll att ha med. Ligger på sin plats och verkar vara riktigt nöjd över att få vara med.


Under vårt lilla matbord, har Moa sin hörna.


Innan jag packade upp en kartong askar passade vi på att träna lite balans på den, hon fick träna sitt och ligg uppe på kartongen, det var kul att få göra något annat en liten stund tyckte hon.

Sitt och blixten i ögat så man var tvungen att blunda :) haha hon är lite lik matte blundar ofta på kort.


och sen ligg.

Kursen igår gick bra, jag får så otroligt mycket bra träningstips av Kristina så idag ska jag gå och köpa en bok, så jag kan skriva ner det jag kommer ihåg, inte en chans att jag kan minnas allt senare.

Först gjorde vi budföring och det gick bra, även med störning. Sen fick välja ut några moment som vi ville ha lite extra hjälp med, jag valde läggande under gång, fritt följ och ingångar.

Läggandet:
Jag ska ha henne framför under gång och träna ligg fortsätta några steg bakåt efter hon lagt sig.
Om jag tränar vid sidan, gå lite saktare och stanna och beröm henne i början om hon lägger sig.

Ingångar:
Viktigt att tänka på att hon gör mer rätt en fel, så hon till slut förstår vad som är rätt. Backa i träningen om det behövs. Träna med bara någon meters mellanrum, hjälp henne att visa med ena benet genom att flytta det bakåt och sen fram. Prova att få in henne från olika håll.

Fritt följ:
Finns hur mycket som helst att skriva här men hinner inte det just nu...

Platsliggning:
Träna hemma i köket och förläng tiden utan någon störning.

Idag blir det vila för vovvarna. Sen har vi bokat ridhuset imorgon mellan 21-23 då ni :)

Nu är det dags för att göra sig färdig för jobbet.

Hej svejs!!!!

Ha det bäst! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0