Söndag och Ridhusträning

Nyss hemkommen från 4H, det var bokat för Hammarö brukshundklubb där ikväll, men det var bara jag, Linda och Kristina där idag.
Men för vår del gjorde det ingenting, större plats att träna på :)
Idag var min älskling (Henrik alltså :)) med han satt på läktaren med Diezel och tränade passivitet med honom, vilket är världens bästa träning för Diezel eftersom han blir så ivrig, det tog ca 40 min innan han orkade koppla av, han är mer trött än Moa är just nu...

Jag och Moa började med linförighet, det gick riktigt bra idag. Jag fick ett tips av Eva sist vi tränade att gå runt i en cirkel och belöna när hon är riktigt nära, eftersom hon gärna vill dra utåt, och det har resulterat i att hon går mycket närmare mig redan, jätte bra :) nästan att hon trängde lite idag, helt otroligt.


I alla moment så brukar Moa hålla upp högertassen, så idag frågade jag Kristina om man kan få avdrag på det, men det trodde hon inte eftersom det är hennes sätt att vara, det var inget jag behövde träna bort, hon sa att jag kanske får avdrag av någon enstaka. Men då kan jag ju ta det i så fall.


Vågar inte säga för mycket, men det verkar som om Moa har fått kläm på ingångarna, 3 st fixade hon till idag och dom var riktigt bra :)

Läggandet under gång var dock inge bra, men men.... Allt kan ju inte vara bra hela tiden :) eller???


Vi gjorde en platsliggning med dom två damerna och det gick bra, Moa låg kvar.

Tränade även lite budföring och där var inte ingångarna någe vidare, men det vill jag inte börja peta i ännu, först ska hon få riktigt kläm på det hela.


 
Linda och Thija tränar.


Jag klippte klor på hundarna innan träningen idag och fick så himla dåligt samvete då jag råkade klippa Diezel i pulpan :( han sa inget, det började blöda och han bara satt kvar, jag hämtade papper och satte mig på golvet brevid Diezel och försökte stoppa blodet, han bara satt där och kikade, världens goaste och snällaste hund.

Imorgon blir det ridhusträning:) vid Alster fortsättning på våran kurs.

Ha det bäst!

Hej svejs!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0