Min älskade Moa!

Igår kvällnär klockan var cirka 20:40 tog jag och Anna T med oss hundarna och gick en promenad på 1 timme, jätte skönt. När vi nästan var hemma igen så tittade vi på Moa och konstaterade att hon var lite loj och jag tänkte att hon kanske har väldigt dålig kondis, eller om hon är trött efter dagens träning.

När vi kom in till husse så kramade han om hundarna och sen undrade han vad Moa hade på ögat det var som en liten svullnad, vi trodde att hon kanske råkat fått ett myggbett där eller något.

Sen gick jag på toa, då ropade Henrik att jag skulle kolla Moaigen för det hade blivit värre, när jag fick syn på henne höll jag på att få en chock. Inom loppet av 20 minuter gick hon från att vara vackra Moa till




Paniken växte jag försökte få tag på en veterinär fick tag på Karlstad djursjukhus, dom kunde inte ta emot oss förns klockan två på natten dom hade en akut operation, försökte ringa Solstadens kliniken fick lämna mitt nr. Sen fick jag tag på en vet i Sunne, tog tempen på Moa den var normal, svalkade ner henne i ansiktet med is. När vi precis var på väg till Sunne, ringde Jörgen från solstaden upp mig. Han uteslöt ormbett efter min berättelse han trodde det var en allergisk reaktion av något slag. Han ville att vi skulle försöka få tag på kortison och ge henne så skulle det gå över.
Ringde våra vänner Christer och Anna på Segerstad och som tur var hadde dom hemma, vi åkte dit och dom sprutade in det i munnen på henne. Tack snälla ni för hjälpen!!!

Har sovit jätte dåligt inatt jätte orolig, kollade vid halv två om hon blivit bättre eller om vi skulle åka iväg. Hon såg bättre ut, svullnaden hade minskat, nu syntes ögonen.


Vaknade halv fem och då såg hon ut så här, vi sitter och väntar på att solstadens smådjursklinik ska öppna nu vid 7.30 så jag får åka in med henne och dom får titta igenom min lilla piga.

Men hon äter och dricker och är lika glad som vanligt.

Herregud vilken kväll och natt, helt färdig!
Hoppas svullnaden försvinner nu under dagen!!!

Kommentarer
Postat av: Eva S

ojojoj stackars Moa. Men vad skönt att det så fort blev bättre när hon fick kortison.

Ta hand om er.

2009-06-22 @ 08:06:47
Postat av: Sarah

Lill piga!! Usch å fy va svullen!

Min pluttan lull har massor av röda "kulor" och endel ser ut som små sår över hela sig igen... De hade ju gått ner igår kväll men har kommit tillbaka i dag :(



Kramar till Moa från Wilma & Sarah



2009-06-22 @ 09:21:20
Postat av: Jill

Nämen usch... stackare!!!



Hoppas allt är bra nu iaf....

2009-06-22 @ 20:37:32
URL: http://jillsaans.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilken tur att det blev bättre så snart! Hoppas det gick bra på smådjurskliniken oxå! Kramar från oss

2009-06-22 @ 21:50:01
URL: http://silto.blogg.se/
Postat av: lissu

hei maria. tänkte bara berätta att pumba hade nästan likadant händelle .fick hela huvudet stora svulnader..åkte också in till vetenären, det va nässelutslag.fick kortison spura .och nästa dag va han normal igen,,hehhhe

2009-06-28 @ 19:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0