Lördag

Idag har matte varit på jobbet, husse har varit hemma med hundar och barn.

När jag kom hem var jag så rastlös eftersom jag har varit inne hela dagen i detta härliga väder, så jag tog med mig Moa för att gå ut på baksidan och träna lite lydnad, Cevin och Kajsa ville också med ut. Henrik och Diezel blev kvar inne för att titta på när Färjestad spöade Skellefteå :P
Men Diezel visade tydligt sin besvikelse att inte han fick följa med ut, han kissade precis framför Henrik, oj oj husse blev inte alls nöjd och Diezel kanske inte gör om det.

Moa skötte sig jätte bra, hon gjorde ett klockrent ställande under gång och apporteing och ett hyfsat bra fritt följ. Fritt följ är ett av dom svåraste momenten i hela lydanden tycker jag, men om det väl sitter så är det ju hur bra som helst, eftersom det kommer igen i nästan alla moment. Bara att träna vidare.
När vi var där ute dök plötsligt våra goa vänner Tina och Tequila upp så då tog jag och Tina en promenad in till stan med Moa och Tequila.

Nu sover alla sött på Våxnäsgatan utom just jag.

Diezel har krypit upp till Kajsa och här är det hur skönt som helst att sova:)

Hej svejs!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0