Apellkurs

Igår var jag och Moa på apellkurs.
Vi började med att torr gå och herregud jag har verkligen ingen aning om hur jag går, måste börja tänka till lite, så det blir lite lättare för Moa också. Har tagit ganska vida svängar, så nu är det träning hemma i köket på snäva vändningar.
Efter vi gått själva fick vi prova med Kristinas malle Tuva ojoj det var rena drömmen att ha henne vid sidan, hon följde mig helt ljuvligt :)

Sen var det dags för att gå igenom läggande under gång och apportering.
Vi har fortfarande problem med att Moa inte lägger sig riktigt, men under gång går det bättre.
och i apporteringen behövs det mer träning på ingången och hållandet av apporten, hon släpper den ganska fort.
Fått lite tips som vi ska prova nu, och hoppas att det funkar.

Bara att kämpa på, skam den som ger sig :)

Hej svejs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0