Helgkurs i lydnad med Lillemor Edström

Som sagt i helgen var jag och Moa med Anna och Igloo till Kristinehamn på en tävlingslydnads kurs.
Vi tog skutan och styrde mot Kristinehamn i fredags, där bodde vi på ett vandrarhem i Nybble.
På lördag morgon började kursen och höll på till söndag eftermiddag.
Så himla nöjd med kursen riktigt kul :) jag fick lära mig MYCKET vad jag ska tänka på och hur jag ska gå framåt i träningen, det mesta handlade om mig själv och mina konstiga dubbelkommandon som Moa har lärt sig att gå efter, Lillemor var benhård och accepterade inte några DKn alls :)

Om man är intresserad av att tävla i lydnad komma långt och vill ha tior i poäng, då rekomenderar jag att gå kurs hos Lillemor, hon har mycket tips och trix hur man kan träna, sen är det ju upp till en själv hur mycket träning man lägger ner. Jag och Moa siktar nu på Elit lydnad :)

Här kommer några bilder :)


Hindret det tycker Moa är kul.


Här är hon påväg...


JIPPIE!!!


Mattes fina flicka!!


Vila behöver man också..


Här visar vi Lillemor hur vårt fria följ ser ut, och som ni ser på bilden så går hon före mig och det ska vi träna på, alltså att lära henne hennes position, så vi har börjat träna med koppel så att jag kan korrigera henne, men kontakten är det inge fel på, nästan för bra tyckte lillemor för Moa söker mina ögon och då hamnar hon längre fram.... Tokigt!!!



Sitter och tittar sig lite omkring



Tack så mycket Anna för bilderna!!!

Hej svejs!!!!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Va vacker hon är!!! =D

2009-09-30 @ 09:57:39
Postat av: Anette Whiskey o Cider

Här är en blogg till att hänga med på!

Kul att helgen i Kristinehamn har gett er blodad tand! Det ska bli jättekul att se er på lydnadsplanen!

2009-10-01 @ 08:18:59
Postat av: Anne

Ni var så duktiga så, fast vi kommer att försöka slå er i lydnad, Conny och jag ska också tävla elit! Om hundra år tyvärr. Men men vi kommer att fortsätta träna för Lillemor i alla fall, och jag blev så inspirerad av att se er. Kram Anne och Conny

2009-10-01 @ 14:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0