Söndagar=spårkurs

Igår var det första gången på spårkursen som jag och Moa har anmält oss till, Tina och Tequila var också med. Det kändes väldigt mycket som en nybörjarkurs och det skall det väl vara också, men jag börjar förstå att jag och Moa kanske inte är nybörjare, för allt som han sa och berättade visste vi ju redan, vi har ju egentligen en egen toppenbra lärare i spår :) som redan berättat allt det där.

Vi la ett varsitt spår åt hundarna det blev väldigt olika spår eftersom dom flesta inte hade spårat så mycket eller inte alls innan.
Till Moa la jag ett spår som var ca 150 meter med två apportet i spåret och en böj. Hon klarade det galant det kändes riktigt bra.

Antar att han kanske lägger upp kursen efter vilka mål vi har och hjälper oss lite individuellt i fortsättningen.

Det jag och Moa ska träna på är föremålsintresset hon markerar apporterna och i slutet har jag leksak och den tar hon ju, men hon är ju inte så där hel tokig och bara kastar sig på grejerna, så vi får göra dom ännu roligare :)

Tyvärr inga bra bilder igår heller.... SKÄRPNING!!

Hej Svejs!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Tips från coachen ;)



kanske binda fast leksaken i typ ett träd (obs vid marken såklart) = kamp

eller ha satt ett snöre (ca 1 meter) runt leksaken = jaktkamplek...



2009-09-22 @ 08:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0