Utställning Älvsjö + Lydnadstävling Forshaga


Jag ställde ut Moa på påsk i Sthlm ( lilla sthlm) Älvsjö mässan.
Hon fick en 1.a med 4 plats i öppen klassen.
Kritik: Trevlig tik. bra huvud och uttr.
Saxbett bra bredd i under käken, fina öron bra rygg. Välvinklad bak. Rör sig normalt bak. Sänker ryggen från sidan. går stabilt fram.



Och idag har vi varit i Forshaga på våran andra lydnadstävling i ettan :)
177 poäng ett första pris och en 2:a plats :) (Dom som knep första platsen hade 177,5 p SÅÅ NÄRA)


1. Platsliggning 10
2. Tandvisning 10
3. Linförighet 7  Väntar  in, sträckt koppel
4. Läggande 9 något långsamt
5. Inkallande 10
6. Ställande 7.5  Några steg, förflytta sig
7. Apportering 9,5   1 tugg
8. Hopp över hinder 10
9. helhet 9 Trevligt ekipage

Enligt mig:
Jag är så nöjd med platsen idag :) hon låg så bra :) även fast det var en hund som gick upp och gick fram till en annan, så vi var tvugna att lägga om, så låg hon toppen.
Linförigheten inte bra, hon tappade kontakten några gånger... Hon kan så mycket bättre!
Ställande vet jag inte vad hon gjorde ??? Snabbt ställande och när jag gick tebax till henne var det som hon trodde att det var slut och sen kom på sig själv och sen satte sig fot...
Annars är jag jätte nöjd med min Kanonkula :)

Nu längtar vi efter att få fokusera helhjärtat på lydnadsklass 2 :)

Ha en bra helg!

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis! Ni är sååå bra :)

2010-04-10 @ 18:13:10
Postat av: Mammis

Grattis.

Ni är så ducktiga

Kram mamma

2010-04-20 @ 16:20:05
Postat av: Anne

Grattis vad duktiga ni är.

2010-05-11 @ 20:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0