Dm och spårdag

Igår var vi till Bengtsfors och tävlade i lydnad fast i lag, Hammarö hade två lag anmälda, vårat lag blev trea och det andra laget blev tvåa! Jätte kul, men jag kan lova att det var absolut inte min och Moas förtjänst, herregud hon var helt snurrig!!!
Gjorde en klockren inkallning fast absolut INTE när den skulle göras för det var nämligen under platsliggningen...
Dammsög planerna, inte alls bra kontakt, tog apporten innan mitt kommando, det var KATASTROF!

Hann hem precis i tid till Diezels Agility kurs startade klockan 16.00 och där gick det desto bättre, han är super duktig och det är så himla roligt tycker både jag och Diezel. Det märks på honom att han så himla gärna vill göra rätt, min lilla prins så dukitg!

Idag tog jag och Kajsa med oss hundarna till Hynboholm för att träna lite spår. Jag gjorde ett varsitt långt åt dom och Kajsa gjorde ett varsitt kort och det gick hur bra som helst, båda markerade alla apporterna och gjorde spåret riktigt bra.


Mina älsklingar väntar på att få sätta igång att spåra.


Först ut Moa med Kajsas spår hon skulle prova att spåra själv men det gick lite för fort så hon orkade inte hålla balansen så jag fick ta över. Men Moa spårade Kajsas spår jätte bra och fick jätte mycket beröm av lillmatte när hon hittade leksaken.

Sen var det Diezels tur..


Hon ville prova honom också själv, men ni kan ju se själva att här går det undan, inte så lätt för en 4-åring att hänga med :) Men det gick strålande för Diezel i Kajsas spår också, och han fick oxå jätte beröm av lillmatte.


Sen var det dags för det långa spåret och skoja att det var jobbigt säger Diezel, bilderna är tagna vid slutapporten han tog den sen bara däckade han i skogen ;)


Jätte jobbigt detta här att nosa så mycket...


Har ni sett en så lång tunga någongång?? :)

Fler som blir trötta efter att spåra :)

Imorgon blir det lydnadsträning i museiparken :)

Ha en bra kväll!

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Anette W & C

Klart man blir trött av att spåra långa spår!

Och lika självklart att Diesel gillar agility! Det syns liksom! :)

2010-06-16 @ 09:13:38
Postat av: Maria W

Ja han tycker att det är jätte kul, vill inte alls ligga och vila, skulle vilja köra hela tiden :)

2010-06-16 @ 10:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0